söndag 9 juni 2013

Jag känner att det kan vara bra att avklara en sak från start eftersom jag redan har och kommer skriva om saker som involverar utnyttjanden och fula ord... Jag vet att många människor har en dragning till att vara fördomsfulla, så jag vill dra mitt strå till stacken och (förhoppningsvis?) krossa några eventuella fördomar... vad det nu skulle göra om okända människor har något sånt om mig, en okänd person ;-)

För 2 år sedan dejtade jag en kille under en period. Vi hade vansinnigt bra sex med varandra. Han drog mig in på en bana jag aldrig tidigare snuddat vid... nämligen att lägga en hand runt min hals när vi hade sex. Att han har en hand mellan mina ben, en runt min hals och tittar mig djupt in i ögonen... ganska direkt märkte jag att detta triggade upp mig ytterligare ett snäpp och jag kunde få bra mycket starkare orgasm av detta lätta strypandet!

Efter dessa upplevelser kände jag mig såå sugen på att ta det ytterligare ett steg. Tidigare har jag nog varit med för många unga och oerfarna killar som kanske på sin höjd ger en dask på rumpan. I höstas träffade jag en man från BC som var väldigt erfaren och dominant. Vi träffades några gånger, mycket för att testa mig själv, han visste att jag var oerfaren när det kommer till rent dominanssex men ville prova på mer. Jag fick lära mig lite vart mina egna gränser går, vad som tänder mig och inte. Att få order, bli knullad hårt, käftsmällar, fula ord, bli fastbunden etc. Det var väl kanske främst detta som jag gick igång på.

Jag tror att det finns två slags personer som är undergivna i sängen. Jag säger inte att det nödvändigtvis är såhär, men det är vad jag tror i det stora hela, sedan behöver inte alla detaljer stämma heller!

Dels så finns det tjejer med ett svagt psyke och mycket tragiska händelser i sitt bagage, som är undergivna i sängen. De mår dåligt och skulle behöva gå till en psykolog, istället för att bli kopplad med hundhalsband och kallad för feta lilla hora och sen få en 25 cm's dildo uppkörd i röven. Alltså det finns gränser, och jag kan knappt förstå att det finns män och kvinnor som utnyttjar dessa personer och inte förstår att de mår dåligt. Har man en normalbegåvad människokännedom märker man sådant ganska fort. När jag pratar med personer ang dom/sub så kommer det också fram att det för det mesta är väldigt trasiga tjejer som cirkulerar på exempelvis BC. Skador från barndomen, våldtäkter, mobbing, allmänna dåliga upplevelser under ens liv som gör att man vill skada sig själv på något vis - jag ser det som att jämföra med att exempelvis skära sig i handlederna för att fokusera smärtan på annat håll, men istället för skärsår kanske man övergår till tvivelaktigt sex. För ja, dessa personer behöver en kram hellre än strypsex.

Sedan finns det vi andra. Ofta hör vi till kategorin personer som ofta tar hand om andra. Mammor, vårdpersonal, chefsämnen, lärare etc. Att ha ett ständigt omhändertagande för andra gör att man vill släppa kontrollen och själva bli domderade över. Att inte vara den som styr och ställer utan ha någon annan som bestämmer över en och ha kontrollen över ens kropp. Vi som är såpass starka i oss själva att vi inte tar hora/slyna/liknande som skällsord. Vi som inte känner att käftsmällarna är till för att ersätta någon själslig smärta utan för att vi blir kåta av det. Att vara en person som är dominant i sin personlighet behöver nog släppa på kontrollen ibland och vara helt utelämnad till någon annan, och det är lite därför man blir undergiven i ett passande rum som sovrummet. Jag tror att för att ha riktigt bra och njutbart dom/subsex så behöver man vara stark i sig själv, för att kunna ta just den här delen av utnyttjande som det faktiskt är, fastän man såklart blir kåt av det, njuter av det, mår bra av det.

Är jag helt ute och cyklar i mina teorier? Självklart går det att spåna långa vägar på det här, men det var bara en liten tanke i ett stort sammanhang.

Jag har alltså inga tragiska barndoms- eller tonårsminnen. Ingen misshandel, övergrepp, mobbing, diagnoser, psykofarmaka... gud vet allt man kan lida av för att sedan vara undergiven i sängen. Jag är fullt frisk, normalstörd och har gott om självkännedom att jag med respekt för mig själv kan vara en undergiven slyna - med rätt person :-)

Sedan delen att vara kvinna och gilla att ha mycket sex... den diskussionen kan vi ta någon annan gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med i mycket! Har upplevt bägge delar - en tidigare kontakt med mycket sorg i bagaget och ett ex som var ganska... Bestämd, kan vi säga, utanför sovrummet.
Med den förstnämnda märktes det att hon förmodligen egentligen behövde en god pojkvän. Strax efter att vi slutade ses hade hon just det, också! Glad för hennes skull!
Med den sistnämnda var det annorlunda. Hon hade ganska mycket åsikter, och även om jag är stark i personen själv lät jag henne bestämma, kanske lite för mycket. Å andra sidan, jag tog ut det ganska bra när vi hade sex. Det kändes fantastiskt, så sjukt upphetsande, att få trycka ned henne i sängen, slita tag i hennes hår och knulla henne hårt. Jag älskade hur hon log och nickade till svar när jag frågade om min lilla hora gillade kuk...

Så ja, det går säkert ofta att dela in personer i A eller B. Ingen absolut sanning, men vad är det? Men jag är inte lika säker på att den förstnämnda typen nödvändigtvis mår sämre av hårt sex. Kanske kan det vara ett utlopp för känslorna? ett sätt att forma om dem, göra dem till något annat?

Tack igen för länken
/Leverlivet