tisdag 15 juli 2014

Att kunna säga nej - och ta det som en man


"Var inte så jävla tråkig! Är du alltid så torr och stel?" svarar den 39-årige mannen då jag säger att jag inte vill ha "BDSM-sex med fokus på respekt" med honom, en fullt främmande användare utan bild som skrivit till mig på BC.

Jag tänkte att vi skulle omvandla detta, och använda det i den verkliga världen där vi är gjorda av kött och blod snarare än siffror och bokstäver. För detta händer ofta. Så, ett typiskt exempel:

Osäker kvinna på 17 år befinner sig på fest där valfri man mellan 20-30 år frågar om hon vill knulla. Hon säger nej... Hon får då höra ett sludder i sitt öra om att hon är skittråkig. Den unga kvinnan vill givetvis inte vara tråkig, så hon går med på att de kan hångla lite. Han får ta lite på hennes bröst, tafsa mellan benen. Det är ju sånt roliga tjejer gör. Hon vill ju inte vara tråkig, hon vill vara kul.

I fredags var jag ute på krogen med en vän. Vi mötte tre killar, halvroliga även om de körde med ett patetiskt försök med att två av dem var ett homosexuellt par. Världens äldsta raggningsknep. Fungerar inte på mig. Dessutom var de fula. Machokillar med tatueringar och hårvax. Inget emot tatueringar, men tribals... Yuäk.

Inga sexuella tendenser. Vi är liksom inte ute efter det, alls. Kan föra dialoger med män utan att det ska handla om sex. Det förväntar vi också att män vi möter ska kunna.

Helt plötsligt knäpper det till i huvudet på den fulaste rödlätta killen. Han försöker fokusera med blicken på mig och säger "Du är den snyggaste jag någonsin sett. Du är snyggare än alla här inne. Alla tittar på dig och skulle vilja *hick* vara med dig, även tjejerna. Jag har aldrig sett någon så snygg som dig"

Jag förstår vart detta vill leda, svarar nåt i stil med bra försök, smickrande, men nej.

Han fortsätter överösa mig med komplimanger om hur snygg jag är, om hur vi skulle gå och knulla. Alltså nej, den fungerar inte på mig. Så jag lämnar lokalen och går ut. Han följer efter och tjatar. Joo. Snälla. VAR INTE SÅ JÄVLA TRÅKIG.

- Jag är antagligen roligare än alla tjejer du träffat, men förmodligen också smartare. Jag är ingen osäker tjej som är villig att sära på benen bara för att du säger att jag är snygg. 

Han blir irriterad. Fan vad tråkig jag är, jag förstår ju inte. Men exakt vad är det jag ska förstå? Han är full och har nog sett mig som ett lätt byte då jag är "liten och söt". Aldrig i helvetet. Över min döda kropp. Han fortsätter tjata och jag säger nej. Påpekar att det märks att han brukar hooka upp med tjejer som inte kan med att säga nej. För de vill inte ses som tråkiga inför denna (skitfula) machoman. Jag hoppas inte jag är den första som säger nej, men det verkar inte som så. Han är van att få vad han vill och jag äcklas av det.

5 minuter senare hånglar han med en gymnasietjej som enligt kompisen druckit en cider. Jag och min kompis ger några stöttande tips och går hem .

Fy fan vilken tragik rakt igenom.

Vill ni att era systrar, döttrar och mammor ska behandlas så här? Det spelar inte den minsta roll att man är en anonym användare på nätet. Det är inte okej. Vill ni att detta beteende ska anammas och tas efter, bli socialt accepterat? Att din fina dotter du tagit till världen och älskar mer än ALLT på jorden, ska ha sex med någon hon inte attraheras av fast hon inte är sugen, för att hon inte vill verka tråkig, utan hellre ses som en kul tjej? Om du beter dig som du gör på nätet, betvivlar jag att du kommer uppfostra en stark och självständig kvinna som kan handskas med män som du.

Förstå en sak, era jävla grottmänniskor. Tjejer/kvinnor/damer är ALDRIG tråkiga för att de nekar dig någon form av sexuell tjänst, om det så bara är en puss. Det är DU som är tråkig som inte kan ta ett nej. Som inte ger kvinnor mer respekt. Som oavsett alkoholmängd, tänker med din lilla, patetiska kuk. För det är exakt vad det är. Jävligt patetiskt. Jag kräks på er.

Tjejer. Man kan vara universums roligaste människa även fast man säger nej. Sex blir roligare om det är på ens egna initiativ och villkor, det är hela min blogg ett exempel på. Om man verkligen vill. Om jag kan vara skitkul och samtidigt neka sex, kan vem som helst. Det är inte svårt. Oavsett om det är din onyktra sambo sen 2 år som vill knulla, en äcklig kille på krogen, snygga killen i din klass/på ditt jobb, någon random på nätet. Om du inte vill - så vill du inte. Män och pojkar som inte kan lyssna på det och respektera din ovilja - är inget annat än svin, som inte förtjänar att andas luften i samma rum som dig. Du är SVINROLIG även om du inte särar på benen eller ger någon en kyss bara för att "vara en rolig tjej". Hur rolig man är kan inte bedömas av en äcklig kille, eller hur mycket sex man erbjuder sig.

Fittan har makten. Glöm snälla inte det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Unicorn! "spårvagnen som hulkar längs Linnégatan". Jag blir kär i ditt språk, din formuleringskonst i kombination med din äkta livsnjutarglädje. Själfrände är ett starkt ord men...fan! Hmm, att ses i Slottskogen under de tungt och sött doftande lindarna, loja, roliga, nyfikna, kåta.../Tedags

lalala sa...

Tedags, du är för charmig! Vi kanske stöter på varann utan att veta om det, händer ibland att jag vistas i Slottsskogen...